Téma lidského těla je pro děti velmi zajímavé. A když si žáci mohli k tematice přinést do školy různé pomůcky, tak jsem byla velmi ráda, kolik naučných, dětských i interaktivních knih a pomůcek se ve třídě sešlo. Nejen z knih, ale i z dokumentů žáci získali nové informace o kosterní, svalové, oběhové, trávicí i nervové soustavě. Děti mají spoustu otázek, vše je velmi zajímá a velice pečlivě naslouchají. Vývoj člověka byl z počátku trochu úsměvný, ale pak vlastně všechny zajímá, jak se miminko v bříšku maminky vyvíjí, kdy bude umět dýchat, za jak dlouho se narodí. Bohužel se v životě setkáváme i s celou řadou nemocí, a když jsme v českém jazyce narazili na příbuzné slovo k vyjmenovanému slovu zamykat – nedomykavost, bylo nutné si nový pojem vysvětlit. Nedomykavost aortální chlopně je onemocnění srdce, ale děti vám tento pojem vysvětlí určitě podrobněji. Učivo žáci vesele procvičovali ve výukových programech na tabletech a vědomosti upevňovali ve společné práci ve ztvárnění lidské postavy v životní velikosti. V těle máme hodně orgánů, bez kterých by člověk nemohl žít. Nemůžeme ani určit, který z nich je nejdůležitější, tak jsme ve výtvarné výchově nakreslili a namalovali jeden z nich, aby si každý svého života vážil a ochraňoval ho.
Veronika Vrbová