Olympijské hry v informatice

V těchto dnech žijeme ve 4. C zimními olympijskými hrami, konanými v roce 2022 v čínském Pekingu. Téma olympijských her jsme pojali mezipředmětově, a to propojením výtvarné výchovy, matematiky a informatiky. Dětem jsem pro tento projekt vytvořila pracovní listy přímo na míru, a díky tomu se nám krásně prolínalo právě probírané aktuální učivo těchto vybraných předmětů. V informatice jsme se učili základní práce s tabulkami a grafy, učili jsme se chápat smysl a účel tohoto zapisování údajů a informací. Na sobích a medvědích závodech jsme si procvičili počítání s matematickým klíčem, sčítání, odčítání, převody jednotek délky a času. Počítali jsme také časy Ester Ledecké v jednotlivých disciplínách. Ve výtvarné výchově jsme navrhli módní kolekci pro naše olympioniky. Nevynechali jsme ani závěr hokejového zápasu, který probíhal živě v době našeho vyučování. Děti fandily hokeji opravdu ze všech sil, některé poprvé v životě. Sice moc naše fandění hokejistům nepomohlo, ale to nevadí, snad jim to vyjde někdy příště. 

 

 

Marcela Přibylová, Petra Podsedníková a děti ze 4. C